Havarovaná lokomotiva je na kolejích, pomáhal obr mezi železničními jeřáby
Železničáři se ve čtvrtek 25.1.2024 na vjezdovém nádraží v České Třebové pustili do vyprošťování devadesátitunové lokomotivy Siemens Vectron, která byla po prosincové nehodě dvou nákladních vlaků mimo koleje. Logisticky nejnáročnější část pomohl zvládnout jeřáb Kirow EDK 1000.2, který je největší v Česku.
Kolejový obr mezi nehodovými jeřáby to neměl daleko. Německý stroj z poloviny 60. let minulého století s nosností 125 tun je z místního depa a využívá se při odstraňování následků železničních nehod.
Pomáhal mimo jiné před šestnácti lety u tragické nehody ve Studénce, kde železniční expres narazil do zříceného mostu.
Sehraný tým nehodového vlaku s podporou menšího jeřábu EDK 750 dokázal lokomotivu vyprostit za šest hodin. „Jsem rád, že je to za námi. Vrátit mašinu zpátky na koleje bylo to nejhorší,“ řekl Dušan Vacek, provozní ředitel společnosti IDS Cargo, které havarovaný vlak patřil.
O jak náročnou akci šlo, bylo vidět i o pár metrů dál, kde poslední části ze zničených vagonů doloval bagr z hloubky půldruhého metru. Ty pak končily pod hořáky autogenu.
Před odtažením lokomotivy do depa vyvstal navíc problém s podvozkem, který byl téměř dva měsíce zarytý v zemi.
„Teď máme problémy s odvozem, protože se nám netočí kola u druhé nápravy. Lokomotivu proto potáhneme smykem. Jiné cesty není. Řešíme teď místo na odstavení v depu,“ dodal Vacek. O osudu lokomotivy rozhodne komise, která stav značně poškozeného vozu zhodnotí.
Likvidace nehody začala už v prosinci, kdy železničáři museli nejdříve snést trakční vedení, aby se k sedmnácti nejvíce poničeným vagonům uprostřed kolejiště dostala těžká technika. Hromadu šrotu pak drtily obří nůžky bagru.
Nehoda se stala 3. prosince 2023, kdy nákladní vlak Pn 54812 minul návěstidlo zakazující jízdu a srazil se s nákladním vlakem Nex 62102, který se před ním právě rozjížděl.
Nehoda se škodou 150 milionů korun se obešla bez ztrát na životech. Třicetiletý strojvůdce stačil z vlaku před srážkou vyskočit a vyvázl se zlomenou rukou.
Nehodu šetří Drážní inspekce.

Lokomotivu začali přesouvat ve čtvrtek. (25. ledna 2024)

U nehody pomáhal největší jeřáb v Česku s nosností 125 tun. (25. ledna 2024)

U nehody pomáhal největší jeřáb v Česku s nosností 125 tun.


Části zničených vagonů byly metr a půl pod zemí. (25. ledna 2024)

Nehoda se naštěstí obešla bez ztráty na životech.

Nehoda se stala začátkem prosince, celková škoda byla 150 milionů.

U nehody pomáhal největší jeřáb v Česku s nosností 125 tun.

Nehoda se stala začátkem prosince, celková škoda byla 150 milionů.

Lokomotivu se podařilo vrátit na koleje za šest hodin.

Lokomotivu se podařilo vrátit na koleje za šest hodin.


Lokomotivu začali přesouvat ve čtvrtek 25. ledna 2024


|