.: Stavba kontejnerového terminálu
Pokračování stavby terminálu k 16. 9. 2012
Pozorovateli, který má možnost sledovat pokračující stavbu kontejnerového terminálu téměř denně v reálu, připadá, že se na staveništi příliš mnoho nového od našeho posledního vstupu neuskutečnilo. Opak je však pravdou. Koleje jsou položené, zaštěrkované, podbité. Výhybky jsou osazené elektromotorickými přestavníky. Ty však doposud nejsou zapojeny, elektronické stavědlo pro Metrans se teprve zřizuje. Výhybky pak budou nejen dálkově ovládané, ale přibude k nim ohřev výměn, který by měl zajistit bezproblémovou činnost i při nepříznivých sněhových podmínkách. Návěstidla stojí (nevím, zda je to správný termín pro trpasličí návěstidla, která jsou na obou zhlavích u každé koleje). Dokončuje se uložení kolejí pro portálové jeřáby, které se staly novou dominantou celého nádraží. Ty zde budou v budoucnu celkem 3, poslední by měl být dovezen a smontován zhruba za měsíc. Obsluha jeřábů se již zaučuje v centru Metrans v Uhříněvsi. Úpravy jsou prováděné i na příjezdové komunikaci za mostem, který překračuje příjezdovou a odjezdovou kolej. Zde vzniká opěrná zeď z kamenů, uložených v drátěných koších. Kousek od nich vzniká zázemí pro překladiště, které je vytvořeno z montovaných buňek. Nad nimi se právě v těchto dnech montuje konstrukce střechy, která celé prostranství bude chránit před nepřízní počasí. Buduje se také oplocení celého pozemku překladiště, již dnes jsou patrná místa, kde budou brány do překladiště. Podle vyjádření investora bylo k polovině září provedeno 80% stavebních prací. Zbývá dokončit oplocení překladiště, osvětlení celého areálu a vrátnici. Celá stavba má být dokončena koncem roku 2012. Tím skončí 1. etapa, další 2. etapa pak bude navazovat. Tou bude výstavba depa pro prázdné kontejnery, kterými budou manipulovat kolové překladače. Tato etapa má být zahájena v první polovině roku 2013. Třetí etapou pak bude stavba opravny vozů a kontejnerů a stavba administrativní budovy pro centrální dispečink.
|