.: Metrans

 

.: Stavba kontejnerového terminálu



Jeřáby se staly další dominantou České Třebové a jeho nádraží. Pohled od jižní spojovací koleje.

Zatímco v březnu bylo staveniště plné bláta a vody, byly postaveny dva jeřáby na ploše, která byla pro tento účel upravena již na podzim 2011, v dubnu se naplno rozjely stavební práce. Nastoupily stavební firmy s technikou a začala úprava celé pláně budoucího kontejnerového překladiště. Proběhlo odvodnění a zpevnění celé plochy a přemístění velkého množství zeminy. Byly vykácené další dřeviny, kterými byla stavební plocha stále pokryta. Došlo k vytrhání původního kolejiště bývalé základny a sloupy po elektrickém vedení pro původní jeřáby byly zbourány. Probíhá injektáž a osazování železobetonových pilířů ke zpevnění celé plochy. Došlo k postupné úpravě pláně pro budoucí kolejiště, které je ke dni, kdy sepisuji tyto řádky, téměř připravené pro nasypání štěrku a položení prvních kolejí ze strany od vjezdové skupiny. Ve vjezdové skupině proběhly v dubnu také výluky, kdy byla upravena zhlaví pro plynulejší vjezd kontejnerových vlaků. Na této straně budoucího překladiště jsou už vybudované nové patky pro uchycení sloupů pro trolejové vedení. Na volných prostranstvích jsou již sestavovány první vyhybky, které budou ve zhlaví překladiště. Druhá strana překladiště, od jeřábů směrem k odjezdové skupině, zatím na činnost stavebních strojů čeká.



Část překladiště směrem k odjezdové skupině zatím čeká na stavební ruch.



Úprava pláně probíhá neustále. V pozadí jsou vrtné soupravy na zajištění injektáže ke zpevnění celého areálu.



Na staveništi je již znát budoucí rozložení kolejiště.



Další pohled na staveniště, v popředí jsou znatelné patky budoucího trolejového vedení.



Zde bude v budoucnu končit trolejové vedení na zhlaví překladiště od vjezdové skupiny. Zatím zde pracují stroje.



Ještě jeden pohled na staveniště přes připravené vyhybky k pokládce zhlaví překladiště.

 

Kontejnerové překladiště Metrans získalo dotaci z EU



Kromě nově nainstalované tabule, která informuje o dotaci z Evropské unie, je znát neustálý posun v terénních úpravách, jenž jsou nutné k pokládání kolejí. Pod budoucí štěrkové lože kolejnic se instalují izolační materiály, pro portálové jeřáby se betonují dráhy pod kolejnicemi. Na zhlaví směrem k vjezdovému nádraží jsou již položeny první kolejnice včetně dvou výhybek a také patky pro sloupy trakčního vedení. Terminál bude mít totiž i elektrifikované koleje pro hladký průjezd kontejnerových vlaků s elektrickými lokomotivami. Podle informací Metrans by také ke stávajícím dvěma kontejnerovým jeřábům měl po prázdninách přibýt ještě jeden další. Do konce letošního roku bychom se pak mohli dočkat dokončení kontejnerového překladiště a poté lze očekávat pokračování investic v dalších etapách.





Pohled na položené kolejnice a výhybky na zhlaví směrem k vjezdovému nádraží. Na pravé straně je vidět 200. odjezdová kolej.



Budoucí umístění kolejnic je patrné z rozmístění patek pro sloupy trakčního vedení. V pravém dolním rohu již položená výhybka.



Terénní úpravy probíhají po celé ploše budoucího překladiště.